wtorek, 17 marca 2015

Dumb Ways to Die 2: The GamesDumb Ways to Die

Początki kampanii

Dumb ways to die to tak naprawdę kampania informacyjna która rozpoczęła się w 2012 roku przez amerykańskie linie Metro Lines.
17 września 2013 gdy startowała pierwsza część gry, nikt nie spodziewał się, że prosta gra mająca na celu uświadomienie ludzi, że przestrzeganie znaków ostrzegawczych nie jest wcale złym pomysłem odniesie tak spektakularny sukces.


Dumb Ways to Die

Duży udział w sukcesie gry ma tytułowa piosenka która na chwilę obecną na samym youtube została wyświetlona ponad  96 milionów razy. Cóż ciężko się temu dziwić, wpadająca w ucho melodia, przyjemny tekst i sam już nie wiesz kiedy zaczynasz podśpiewywać pod nosem "Dumb ways to die".
Sam od pewnego czasu gwałcę replay i lojalnie ostrzegam, Ty również niedługo zaczniesz to robić.



Kontynuacja musi być....

Jak powszechnie wiadomo nie zabija się kury znoszącej złotej jajka, a wydanie kolejnej części popularnego tytułu jest tylko kwestią czasu, tak i  Dumb Ways to Die doczekało się kontynuacji.
Jak to zwykle bywa użytkownicy iOS otrzymali drugą cześć nieco szybciej, a zwolennicy zielonego androida musieli poczekać do 9 grudnia by móc na swoich mobilkach przetestować co nowego przygotowało dla nas Metro Lines.

Opinie i problemy 

Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale zawsze przed instalacją czegokolwiek ze sklepu wujka Google najpierw sprawdzam opinie innych użytkowników. Z doświadczenia wiem, że polska społeczność jeśli już pisze komentarze, to zazwyczaj niewiele wnoszące hejty które w żaden sposób nie pomogą twórcom gry w jej ulepszeniu, ani naprawieniu błędów. Tym razem również nie było inaczej, choć z natłoku bitej piany wywnioskowałem, że są problemy ze stabilnością gry, jednak jak to zwykle bywa uznałem, że to tylko problem mało znanych urządzeń i niegdyś flagowy model samsunga galaxy S4 na którym testowałem grę poradzi sobie bez problemu. Niestety tak się nie stało i również doświadczyłem przykrych doświadczeń z grą.

Dumb Ways to Die 2

Nowa odsłona to zestaw 28 minigierek w których najprościej mówiąc chodzi o to by głupio nie umrzeć. 13 nowych oraz 15 dobrze już znanych wyjadaczom gierek zostało podzielone na 4 w chwili obecnej etapy. Niestety jak i w poprzedniej części, tak i tutaj trafiają się gierki prostsze i trudniejsze, co przy rosnącym tempie niezbędnym do przejścia kolejnego zadania sprawia, że wbicie wysokich rekordów jest w dużej mierze uzależnionych od szczęścia.

Na plus należy się autorom zachowanie dobrze znanej z pierwszej części dwuwymiarowej kreskówkowej grafiki, muzyka również nawiązuje do oryginału.

Niestety na tym kończą się plusy i zaczynają się schody poprzez optymalizację gry, która potrafi się zawiesić już w samym menu startowym skutecznie uniemożliwiając nawet rozpoczęcie rozgrywki.

Skok na nasze portfele

Większość obecnie dostępnych gier na platformę mobilną udostępnia darmową wersję gry w zamian za oglądanie reklam. Uważam takie podejście za jak najbardziej uczciwe, w końcu nikt nie pracuje za darmo, samochody nie jeżdżą na wodę, a i do garnka trzeba coś włożyć. Niestety tutaj mamy ewidentny skok na kasę. Reklamy są nam serwowane dosłownie co kilka gier i po dłuższym obcowaniu można odnieść wrażenie, że oglądamy pokaz reklam zamiast grania w grę.

 Na szczęście możemy wykupić wersję bez reklam w rozsądnej cenie 3,38zł co uważam za dobrą opcję. Nie rozumiem tylko dlaczego w grze która ma być przesłaniem i stanowi element kampanii informacyjnej w ogóle zdecydowano się na zastosowanie reklam.

Ok, zapłaciliśmy teraz możemy się w spokoju cieszyć pełną wersją gry. Guzik prawda, dostęp do etapu Dumbest of the dumb w którym mamy szansę odblokować nowe postacie do naszej stacji metra wymaga wykupienia kuponów. Na dobry początek otrzymujemy 10 kuponów, które pozwolą nam zapoznać się z etapem. 

Miało być tak pięknie

Ciężko jednoznacznie ocenić tą grę. Otrzymujemy to co najlepsze w pierwszej części. ciekawe minigierki, wpadającą w ucho muzykę oraz świetny klimat i miodność gry. Niestety wszędobylskie reklamy, problemy z optymalizacją oraz konieczność wykupienia kuponów na jeden z etapów zdecydowanie zniechęcają do polecenia najnowszej odsłony Dumb Ways to Die.

Gra do pobranie w sklepie: Google Play








PS. And remember, be safe around trains. A message from Metro.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz